Ännu en klassiker som släpptes på svensk video på mitten av 80-talet av VTC!!
I denna Road Warrior (Mad Max 2) rip-off av Enzo G. Castellari (Bronx Warriors) möter vi hjälten Scorpion (Giancarlo Prete) som åker omkring i sin käcka framtids skrotbil genom öknen. Året är 2019 (som i de flesta sci-fi filmer från italien på 80-talet) och världen har blivit förstörd av kärnvapenskrig. Några få överlevande finns utsprida lite här och där. Men självklart måste ju den homosexuelle ondingen (George Eastman) göra livet till ett helvete för dom. Detta går ju självklart inte vår hjälte med på utan han gör sig redo för att ge dom på käften. Tack och lov får han även hjälp av den stenhårde Fred Williamson som med sin specialbyggda jaktbåge kan skjuta pilar med explosiva spetsar (hmmm…kan det vara här som stallone tog inspiration till dylika pilar i ”First Blood 2″ 3 år senare) med splattrigt resultat.

I en oväntad scen lyckas ondingarna ta hjälten tillfånga vilket får resultatet att George Eastman VÅLDTAR hjälten! Ja ni läste rätt. Hjälten blir våldtagen av skurken.
Dock får George och hans fulingar vad dom förtjänar tillslut.

Några av dom mest underhållande inslagen i filmen är biljakterna där filmteamet verkar ha byggt om golfbilar till framtidsfordon kompletta med eldkastare och sågklingor. Att fordonen dessutom inte verkar gå snabbare än 20 km/tim stoppar dom inte från att explodera så fort dom kör in i hinder. Ännu mer kul är att fordonen verkar gå på el. Så att dom av nån anledning exploderar i stora eldhav utan brandfarligt bränsle gör det bara ÄNNU roligare.

Det här är verkligen en sån där grabbig B-film som måste ses i sällskap av likasinnade och ett 6 pack öl. Den är helt enkelt fantastiskt underhållande!!

Se även upp för en liten cameo av den ytterst störande lilla snorungeskådisen från House By the Cemetery.

Musiken står Claudio Simonetti för. Och som vanligt är det av hög klass.